Waarom kan ik niet contactloos betalen?
- Betaalpas niet dichtbij genoeg of te kort bij het betaalsysteem gehouden
- Meerdere betaalpassen met een contactloze functie bij elkaar in één portemonnee. Deze kunnen elkaar verstoren. Daarom alleen de gewenste betaalpas tegen het betaalsysteem aan houden
- Nieuwe betaalpas nog niet voor de eerste maal met pincode gebruikt bij een
geld of betaalautomaat - Betaalpas niet geschikt voor contactloos betalen
- Limiet € 150,00 bereikt van aaneengesloten pinloze transacties
- Maximaal bedrag van € 50,00 per transactie bereikt
- Functie contactloos betalen op de betreffende betaalpas is niet geactiveerd
- Betaalpas defect
- Storing bij een achterliggende bancaire instelling
- Vending automaat niet gereed voor verkoop
Limiet bereikt bij gebruik van een betaalpas
In Nederland kunnen via een betaalpas bedragen tot maximaal € 50,00 contactloos betaald worden zonder pincode.
Voor contactloos betalen zonder pincode geldt een limiet van maximaal € 150,00 achter elkaar. Wanneer aaneengesloten contactloze betalingen plaatsvinden zonder pincode in te geven stopt de acceptatie dus wanneer een limiet van € 150,00 is bereikt, en zal de transactie geweigerd worden.
De bereikte limiet is op nul te stellen door een transactie uit te voeren op een device waarbij voor een transactie een pincode kan worden ingetoetst (kassa, geldautomaat enz.). Daarna kan weer contactloos betaald worden.
Wanneer is een betaalpas geschikt voor contactloos betalen
Een betaalpas die geschikt is voor contactloos betalen is herkenbaar aan het onderstaande contactloos betalen-logo op de voor- of achterkant van de betaalpas.
Welke contactloze betaalvormen worden geaccepteerd